braskiu nauda burnos sveikatai

Braškių nauda burnos sveikatai

Braškės yra ne tik skanios, bet ir ypač naudingos sveikatai. Jos pasižymi teigiamomis savybėmis burnos sveikatai: stiprina dantenas, padeda gydyti dantenų kraujavimą taip pat apsaugo nuo burnos vėžio. Valant dantis braškių riekelėmis galima pašalinti ant jų susikaupusius akmenis. Tiesiog nuvalykite dantis braškės riekele ir palikite sultis ant dantų kiek įmanoma ilgiau, o tada išskalaukite burną šiltu vandeniu. Po keleto procedūrų pastebėsite, kad dantų akmenų tiesiog neliko!

Norite perlo baltumo dantų be agresyvių cheminių medžiagų ar brangių dantų balinimo procedūrų odontologo kabinete? Braškės natūraliai balina dantis dėl jose esančios obuolių rūgšties, kuri gali padaryti stebuklus. Sutraiškykite vieną braškę, įdėkite pusę šaukštelio sodos, gerai išmaišykite. Į gautą mišinį panardinkite dantų šepetėlį ir švelniai valykite dantis. Palikite mišinį veikti penkioms minutėms, vėliau išskalaukite šiltu vandeniu. Tarp dantų likusias sėklytes pašalinkite pasinaudodami dantų siūlu. Šis dantų balinimo metodas gali būti atliekamas ne dažniau kaip kartą per savaitę norint nepakenkti dantų emaliui.

Braškėse esantys vitaminai ir mineralai yra labai naudingi ne tik burnos sveikatai, bet ir visam organizmui. Pagal antioksidantų kiekį jos užima 4 vietą, o braškes lenkia tik juodieji serbentai, spanguolės ir avietės. Būtent todėl jos apsaugo nuo lėtinių širdies ligų, tokių kaip išeminė širdies liga ir širdies nepakankamumas. Braškės padidina deguonies cirkuliaciją kraujyje. Tinkamai aprūpinant smegenis deguonimi išsaugoma puiki atmintis. Šios kvapnios uogos puikiai valo odą, stimuliuoja kepenų veiklą, apsaugo nuo podagros, cukrinio diabeto, reumato, vidurių užkietėjimo, aukšto kraujo spaudimo ir netgi lytiškai plintančių ligų, tokių kaip sifilis.

Braškių maistingumas 100 gr (RPN*):

  • vitaminas C: 58,8 mg (98%)
  • vitaminas K: 2,2 mcg (3%)
  • folio rūgštis (vitaminas B9) 24 mcg (6%)
  • kalcis: 16 mg (2%)
  • fosforas: 24 mg (2%)
  • kalis: 153 mg (4%)
  • manganas 0,14 mg (19%)
  • angliavandeniai: 7,7 g (3%) (maistinės skaidulos 2 g (8%))
  • riebalai: 0,3 g (0%)
  • baltymai: 0,7 g (1%)
  • vanduo: 90,9 g
  • energetinė vertė : 32 kcal  (134 kJ) (2%)

*RPN – rekomenduojama paros norma

Mėgstate braškes užšaldyti žiemai? Braškių nepjaustykite, o tiesiog apšlakstykite jas citrinos sultimis – taip braškės išsaugos puikią spalvą bei daugiau vitamino C!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *